♥ Love in Greece, lovin’ Greece ♥

Hú de rég volt már. Hú de lusta vagy, Anna!!
Azért jöjjenek a képek meg az élménybeszámoló.

Greece

Szóval, július 28-augusztus 8-ig Görögországban nyaraltunk Ákossal. Ez volt a 3. tengerpart melletti nyaralásom, de nem kevésbé élveztem, mint a tavalyi első, spanyolországi kiruccanást. Utazási irodán (Aeolus) keresztül szerveztük az utunkat a Korfu szigetével szemben, a kontinensen fekvő Parga városába. Az út pontosan 1 napba telt busszal, fárasztó volt, de a türkizkék tenger látványáért bármikor megtenném újra. Meg újra. :)

Parga

Parga éjjel

Parga alapjában véve kis településnek mondható, tipikusan nem üdülőváros (még). Nincsenek hatalmas luxushotelek, nincsenek dübörgő szórakozóhelyek. Tombolni vágyó fiatalok helyett ez inkább a kisebb-nagyobb családok és idősebb-fiatalabb párok kedvelt nyaralóhelye. Éttermek, bárok, szuvenírboltok persze vannak százával, valamivel le kell kötni a kedves látogatót ugye. Blue Bar-t külön ki kell emelnem: nagyon finom volt a koktél, gyönyörű a kilátás, kedves kiszolgálás, vendégszerető hangulat, és a meglepi ‘goodbyedrink’ Dinnye…mm. :) Egyik este vacsizni is voltunk, a teliholdas kilátás nálam mindent vitt. Imádtam. :)

sétány és a vár

a város fényei

kilátás az étteremből ^^

kis sziget éjjel

A szállásunk (Sakis apartman) kicsit messze volt a központtól, konkrétan fél órányi sétára. Mire odaértünk mindig elfáradtunk, mivel hogy meg kellett másznunk egy dombot (fel a várba), majd lefelé lépcsőzni. Sokat emlegettük ilyenkor a helyi öreg nénikéket…milyen fittek lehetnek… :D Viszont a város legszebb strandja, a Valtos csupán 10 percre volt tőlünk, úgyhogy nem bánkódtunk az esti kimerítő séták miatt. :) Így legalább azt is elmondhatjuk, hogy nyugodtan tudtunk aludni, messze a központ nyüzsgő zajaitól (és szerencsére estére még a kabócák is elfáradtak).

udvar

Sakis

puszi a teraszon

Valtos strandját nagyon megszerettem. Aprókavicsos part, gyönyörű tiszta, kék víz. Lehetett kavicsot gyűjteni, napozni, sokat pihizni és nyugiban olvasni. :) Meg persze úszkálni sokat, csak messzire nem mert ott már voltak gyanús lények (lehet csak képzeltük, de agresszív harapós halak igenis voltak!). :P

Valtos

Valtos és a vár

Elég eseménydúsan teltek a napjaink. Bevallom a reggeli keléssel sosem igyekeztünk, ha már egyszer nyaral az ember hová siessen… :) Reggeli után elkészültünk, és egyből mentünk a strandra. Kint voltunk 4-5-ig, otthon főztünk valami vacsit, elkészültünk, aztán mentünk be a városba. Sétálgattunk a sétányon, kipróbáltuk az igazi görög gyrost (nem sikerült meggyőzniük arról, hogy finomabb, mint a nem görög gyros), éttermeztünk, koktéloztunk, szuvenírboltoztunk (bővült a mágnesgyűjteményem). Egyik este voltunk görög esten a Mangoban. Ki sört ivott, ki bort. :) Aztán egyszer csaptunk egy medencés-délutánt a Tangoban. Ott kipróbáltuk az igazi görög frappét is (amiről szintén nem sikerült meggyőzniük). Voltunk a várban, ami a központ felett található, és ahonnan csodaszép volt a kilátás a nyílt tengerre, meg persze magára Pargára is. Aztán kisvonattal felmentünk a Parga mellett található török várhoz is (Ali phasa vára). Onnan még jobban látszott a végtelen tenger (meg talán Korfu is), és bizonyos dolgok miatt, mint hogy lerobbant a kisvonat, és elszakadt a papucsom, ez külön élményként maradt meg. ;P

Mango

Mangoban

Tango

görög frappé

várból a kilátás

együtt a várban

Ákos a török várban

megy a gőzös :)

Legnagyobb élményem azonban egy fakultatív kirándulás volt, a Jón-szigettúra. Fantasztikus volt! Igazán nagyon…ahhh…meseszép! Busszal mentünk Lefkada szigetére, Nidribe, onnan indult a hajónk. Láttuk a világ 6. legszebb strandjának tartott Port Katsiki-t (ahol sajnos nem állhatott meg a hajó), majd kikötöttünk Egremni strandján. Ennél szebbet még életemben nem láttam! Ragyogó napsütés, türkizkék, de tényleg türkizkék színű víz, aranyló homokos part, mögötte sziklák. Sehol semmi, csak a hajóval odaérkező turisták. Külön tetszett, hogy nem lehetett szárazon kijutni a partra, mert a hajók nem tudtak úgy kikötni, ezért mindenkinek bele kellett ugrani a vízbe. Hatalmas volt! :D Megálltunk még Kefalonia szigetén is, megnéztük Fiscardot. Kaptunk egy kis szabadidőt, hogy bejárjuk ezt a hangulatos kis falut, szép volt. Ithaca szigetén szintén megálltunk egy faluban, itt csobbantunk is egyet. Láttuk a Papanicolis barlangot, Scorpiost (itt is csobbanhattunk egyet), Spartit, Scorpidit, Madourit (itt élt Arisztotelész). Nagyon tetszett ez a nap. ^^

Nidri Star

Ithaca

békapuszi :)

Görög zászló

Csodajó volt ez a 10 nap.
Örök emlék minden pillanata.