☀ Hrvatska ☀

Elücsörögnék itt a végtelenségig is akár... <3

Már 1,5 hete, hogy hazajöttünk Horvátországból. Azóta tervezem, hogy írok róla élménybeszámolót…hát mostmár tényleg muszáj. :)

Mint már említettem, családi nyaralás volt. Zatonban volt a szállásunk, egy Holiday Village-ben. Tényleg akkora volt, mint egy falu, kis utcácskákkal, rendezett kertekkel, sátras-lakókocsis-mobile homeos-apartmanos részekkel, medencével, saját stranddal, mólóval és sétálóutcával. Nagyon sokat kirándultunk, az érkezésen kívül csak 1 olyan nap volt, hogy nem mentünk semerre se. Szóval aktív pihenés volt, bejártuk a környéket, esténként meg strandoltunk, sétálgattunk, vagy kártyapartyztunk egy kis fügebor társaságában. Mmm, de finom volt! :)

Fügefák mindenfelé...mmm

Zadar városában többször is jártunk, csak fél órányi kocsiútra volt Zatontól. Nekem nagyon tetszett. Hangulatos sétálóutcák, lépten-nyomon barátságos beülős-kiülős helyek, kis sikátorok, olaszos hangulatú, régi, romos, de mégis szép épületek mindenfelé (anyum kedvencei, de nem tagadom – anyja lánya… :D) jobbra-balra aranyos kis üzletek (főleg cipőboltok…hmm de milyen szép cipők voltak!). Egyik délután felmentünk a kikötő közelében lévő templom tetejére, ahol bár tériszonyom volt, de nagyon-nagyon szép kilátás fogadott minket. A tenger kéksége és az egyforma színű háztetők nagyon jól mutattak fentről. :) Sétáltunk a kikötő felé, aztán végig a parton. Megnéztük, vagyis inkább meghallgattuk a vízi orgonát is.
Beszéljenek inkább a képek. ;)

Zadar - kilátás a toronyból

Zadar - az egyentetők

Hurrá, nyaralunk! ^^
Édes élet...? :)
Én fotóztam, ő bepózolt :D
Anyummal a jachtkikötőnél
Egy hangulatos kis utca :)
Mögöttünk egy szép régi ház :)
Anyum és a legszebb piros ház

Zadar amúgy sem sorolható a nyugodt, csendes városok közé szerintem, de éjszaka még pezsgőbb élet kezdődik. A fiatalok bulizni indulnak, az utcákat ellepi a sétálni vágyó tömeg, megtelnek a teraszok és előkerülnek az utcazenészek is. Sajnos a Hitchcock bácsi szerint oly szép zadari naplementéről lemaradtunk, de az éjszakai Zadar látványa azért így is megnyerő volt.

A híd éjjel
A kivilágított torony, amit nappal megmásztunk :]

A vízi orgona közelében volt egy kerek valami, ami leginkább egy koripályához hasonlított. Később kiderült, hogy ez a valami nappal begyűjti a napfényt, aminek segítségével estére modern villogó “tánctérré” alakul. Érdekes látvány, gyerekeknek pedig kiváló energialevezető. :)
A villogó izé :D

Egész nyaraláson azért nyafogtam, hogy valahol együnk majd fagyikelyhet. Már régóta vágytam rá, mikor rá került a sor bezzeg egyből kifogott rajtam. Utána egész héten ezt hallgathattam…”Na Anna, kérsz fagyikelyhet?”. Köszönöm, most egy ideig NEM! :P De azért nagyon guszta volt és finom. :)
Nyamm

A másik dolog ami igazán nagy élmény volt számomra: a Krka Nemzeti Park. Hatalmas területű park gyönyörű környezetben – víz, zöld növényzet, víz, zöld növényzet mindenfelé. Kis hidakon keresztül lehetett körbejárni, közben itt-ott kisebb-nagyobb vízesések, csobogó patakok, csodaszép kék színű szitakötők látványa fogadott minket. A séta végén pedig le a ruha, és zsupsz bele a legnagyobb látványosság, a Skradinski buk vízesésének friss vizébe.
Skradinski buk
Tarzan és Jane? :D
Testvérek ;)
Kishableány ^^

Szombaton egy nini városnézés volt a program. Nini, Nin! :D Annyira tetszett a neve…hihi. Ez se volt messze Zatontól. A kocsiban ülve jött az ötlet, hogy akkor már nézzünk körül Vir szigetén is, ami Nin mellett fekszik. Egyik városka sem volt különösebben szép, de azért sétáltunk egy jót. Virben megnéztük a part mentén található várromot, Ninben pedig egy templomot.
Bátyámmal Vir partján álldogálva
Vir - mögöttem a várrom
Hangulatkép Ninből
Nin - templom levendulákkal
Legjellegzetesebb kép Ninről

Vasárnap Šibenik városát néztük meg, sétáltunk itt is nagyokat. A külváros kicsit elvette a kedvünket, de az óvárosa tényleg nagyon szép volt. Régi épületek, szűk sikátorok, lépcsős utcák. Megnéztük a katedrálist, beültünk pizzázni, aztán mentünk tovább a Šibenik mellett található erődhöz. Én esküszöm, hogy az kísértettanya volt! Nem lehetett máshogy megközelíteni, csak 2 gáton át. Köveken bukdácsolva, térdig a vízben gyalogolva jutottunk át egy szigetre (a cipőtemetőre – merthogy az egész sziget tele volt lyukas, eldobott cipőkkel…), onnan pedig már-már szárazon megúszva egy másik gáton át az erődhöz. Egy kis ösvényt követve feljutottunk az erőd tetejére. Minden megvolt, ami egy horrorfilmhez kell, és amitől én sikítozva rohantam volna el – ha egyedül kellett volna oda mennem. Volt vaskapu, fej nélküli és lyukas szemüregű szobor, vízcsöpögés, sötétség, hideg…és rajtunk kívül nem volt senki. Hát huhh. Azért érdekes élmény volt az biztos. :]
Šibenik
Az óváros lakóinak emlékére
Óváros
Utcagyerekek játéka - jó móka :)
Első gát
Második gát és az erőd
Brrr :S
Féltünk... :D

Hétfőn Zadarból hajóztunk Prekoba, ahonnan átsétáltunk Kaliba is. Semmi különöset nem találtunk, Preko kifejezetten koszos helynek tűnt. :/ Este viszont strandoltunk, aztán kimásztunk a Holiday Village-ből, és a kerítésen túl megnéztük a naplementét. Nagyon nyugis helyet találtunk, másnap inkább oda mentünk strandolni is. :)
New Moon közben barnulni a legjobb ;)
Tengerkék
Bátyám élvezi a strandot :D
It's ok ;)
Naplemente...mmm

Egyértelműen egy nagyon jó és emlékezetes nyaraláson vagyok túl. :) Szerencsére az időt is pont kifogtuk, úgy készültünk, hogy hűs lesz, de pozitívan csalódtunk: ragyogó napsütésre keltünk minden nap, 30 fok körüli starndidő volt, és ha jött is néha 1-1 zuhé, az fél óránál tovább sose maradt, utána meg egyből kisütött újra a nap. Horvátország szép hely, főleg a gyönyörű tiszta tengere és a régies városkái fogtak meg. Éljen a levendulaillat és a füge(bor). ;) Gazdagodott egy mágnessel a gyűjteményem. És még nincs vége a nyárnak, kíváncsian várom Görögországot! ^^